Miro - 5 januari 2011

Publicerat av Jennie Börs den 05 Januari 2011 kl. 21:07 i Ridpass - Miro

Dressyrträning för Pernilla. Värmde upp lite själv och det gick bra, tittig i hörnet bara. Vi började med att rida lite skänkelvikning i skritt och det gick jättebra. Insåg att jag gjort en för stor affär av skänkelvikning på honom innan idag .. Pernilla sa att jag bara skulle tänka på att dra bak axeln på samma sida som sidförande skänkel och sedan bara sluta om med skänkeln och det bara fungerade. Har inte ridit så mycket skänkelvikning för Pernilla innan, men man kan ju undra varför ingen berättat vilken liten detalj som saknade för att det skulle fungera! Fick till det riktigt bar i båda varven i både skritt och trav tycker jag. Red lite galopparbete också, högergaloppen var underbar. ♥ Red ett enkelt byte till andra volten och då skulle han såklart hålla på och vika sig undan i hörnet .. Fyfasiken vad vi höll på, Pernilla stod lixom till och med lite ivägen för han inte skulle göra så. Kändes som jag skulle rida öven henne flera gånger! På öppna delan av volten kändes galoppen bra i alla fall. På slutete tränade vi massor med att rida genom det läskia hörnet och så fort han inte ville gå igenom gjorde vi det jobbigt för honom, då skulle jag göra halt och bara flytta honom in i hörnet. Det blev bättre och bättre, sen började det rasa is från fönstret också. Superfarligt! Men jag är nöjd, vi kommer verkligen ett steg längre för varje träning.


Utan dig vore livet ingenting värt! ♥


Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback