Miro - 3 januari 2011

Publicerat av Jennie Börs den 03 Januari 2011 kl. 19:06 i Ridpass - Miro
Dressyrträning för Pernilla stod på schemat. När jag red fram var han allmänt muppig och släppte alla delar hitan och ditan och tittade verkligen på allt och inget. Men så fort det blev min tur fick jag börja rida bogen in på långsidorna mot speglarna och vända rätt upp varje gång, det gav resultat och han gav sig. Fick till en riktigt bra känsla och nu börjar det gå att få in framdelen lite utan att allt bli kalkon. Red äben mycket galopparbete. Byta om volt med enkla byten, Miro vet precis att han ska fatta galopp igen så det tar lite längre än vad det ska, men det viktigaste är ju att han ska lyssna på mig och mina hjälper. Sist, men inte minst, fick jag rida vän igenom volten med enkla byten .. Det var svårt! Även här var det fattningarna som tog tid, men det kommer. Riktigt bra känsla i båda traven och galoppen, det känns att vi verkligen kommit någonstans nu jämfört med typ förta träningarna! Han spände sig nere i dörrhörnet vid läktaren hela ridpasset, men det blev bättre och bättre. :)


Det här var 2 månader sedan igår, och jag kan säga att sen dess har det hänt en hel del!

Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback