Full rulle

Publicerat av Jennie Börs den 03 Januari 2011 kl. 18:40 i Vardag

Stallet halv 9, inte illa för att vara lov tycker jag! Har hjälpt till med stallet idag, dock vägde jag mest hö. Idag och två dagar framåt får man vara med och rida lite på alla ridskolehästar om man vill mot att man hjälper till med stalltjänsten. Det var jag och 6st skötare till. Jag fick i alla fall rida min lilla nallebjörn Zanzibar. ♥

Vi red för Cissi, började med att rida skänkelvikning in till x och sedan ut på ena långsidan, fram i trav och rida en båge på andra långsidansidan och skritt innan hörnet. Vi rullade på så en bra stund, skänkelvikningarna gick sådär i början, det fanns ju för fasen ingen häst att lägga skänklarna runt! Jag började då vika mig i sidan och greja och det tog en stund innan jag kom underfunn med hur i helvete man skulle få ytterskänkeln att ligga kvar intill när man la på inner. Men det blev bättre och bättre, höger var jobbigare än vänster. Gjorde sedan samma sak i trav i båda varven. Riktigt fin kändes han i slutet, mycket jämnare bak jämfört med början. Red hörnen från gul-gul på slutet (vändningspunkterna längst in i hörnet) och han följde med bra runt. Min lilla dressyrponny! Men det är ingen wow-känsla att rida honom längre, jag kommer ihåg hur det var när han började röra sig lite mer i våras. ;p

Men nog känner man sig hemma, bara jag börjar trava tar han tag i min hand och går på. Inte ridit honom sen höstlovet, hemsk tanke.


Min älskade ponnyprins. ♥


Har även tränat för Pernilla, men det får ni läsa om i ett annat inlägg. :)


Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback