Full rulle, idag igen

Publicerat av Jennie Börs den 04 Januari 2011 kl. 21:13 i Vardag

Samma schama som igår ungefär, först fixa stallet och sen rida. Idag fick jag rida Surprice, vi red lite markarbete för Pernilla. Något annorlunda än Miro kan man ju säga och så gudomligt skönt att sitta på en häst som totalt struntar i att titta lite extra i alla hörn, att inte hela tiden sitta och ligge 14 steg före, haha. Lite stelt och segt sådär som Surprice är, efter lite uppvärmning i trav började vi med att trava en bomserie. Först skulle han promt tränga in ett halft steg innan serien, men efter en stund kom han över det. Vi gick sedan in på själva övningen bit för bit för att sedan sätta ihop allting, hur den såg ut kommer det en skiss på senare. Riktigt fin i övningen var han, följde med bra även om det inte alltid var allt för snälla svängar. Det enda "problemet" eller vad man ska säga var att han ville byta galopp istället för att bryta av till trav på ett ställe. Pernilla sa att hon egentligen inte skulle behövt varit där, eftersom vi alla som red (jag, Jenny och Johanna) skötte oss precis som vi skulle, haha. Fick öven ett litet plus av henne för att jag inte lurades av att han la sig i handen. Nej, jag tänker inte bära upp ett 7 tons huvud i min hand, han får faktiskt ta och bära upp sig själv!


Surprice. :)


Dagen har sedan rullat vidare med markarbete på Evita (skriver separat inlägg om det) och en snabbvända till Aubiose. Var ju där för en vecka sedan och provade stövlar, dock hade de inte min storlek hemma. Men jag kom stövellös hem i alla fall, det fanns inte storlek 38 smala-korta, bara 38 extra smala-korta. Riktigt så smala ben hade jag inte, haha. Så nu har vi beställt hem ett par 38 smala-normala, hoppas verkligen att de passar!


Den som väntar på något gott .. ♥


Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback