Evita - 9 januari 2011

Publicerat av Jennie Börs den 09 Januari 2011 kl. 19:33 i Ridpass - Evita

Red markarbete idag. Jag tyckte jag var ganska smart när jag la min plan och det blev ganska bra, ridhuset hade kanske kunnat fått varit lite större bara .. Evita var duktig i alla fall, började med att bara jogga igång henne och sedan travade vi bommar på volt åt båda varven och slalom. Red sedan klockan, började i vänster varv och hon bara drog! Eller ja, vet faktiskt inte vad hon gjorde. Hon orkade inte riktigt hålla galoppen, men med ett lite väl högt tempo gick det bra .. Hade nog dock kunnat önskat att hon hade orkat att göra om alla överskottsenergi till att samla ihop sig lite mer, men men. I höger varv gick det lite bättre, men hon var lite trött även om vi haft skrittpaus innan. När hon blev trött bara slängde hon sig över bommarna och tänkt inte riktigt på vart, så då skulle jag bara ta en bom till där hon la sig bra och sedan sluta .. Vad gör hästen då? Jo, då hoppar vi riktigt högt över bommen istället. ;p

Sedan travade jag av henne, eller först skulle vi försöka tagga ner från galoppen och bommarna. Hon kändes fin i båda varven och jag kunde sitta på henne utan att hon blev för snabb i fötterna. Men hon blev bara tröttare och tröttare, = men hängde sig i handen lite. Men när jag övergick till lättridning släppte det så då fick hon skritta av istället. :)


Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback