Evita - 5 januari 2011

Publicerat av Jennie Börs den 05 Januari 2011 kl. 20:53 i Ridpass - Evita

Dressyr för Cissi. Vi gjorde samma övning som jag red på Robbie. Nog för hon tyckte det var jobbigt med framdelsvändningarna och skänkelvikninarna i skritten, men det visade resultat när vi började trava. Hon tog lixom tag i bettet och kom neråt, duktiga flickan. ♥ Men bogen in är inte riktigt hennes grej då, superjobbigt! Gårdagens arbete satt nog kvar lite för den delen också. När vi la till galoppfattningarna vart det laddat, men förvänd galopp var inga problem. La även lite volter i höger galoppen och då lossade hon ganska bra. När vi red åt vänster var hon verkligen jättetrött, det märktes. Desutom bara bet hon tag och låste fast sig i vänster sidan. Nu var hon trött på riktigt också. Men jag få vara nöjd och rida dressyr för Cissi ska vi gör igen, dock ska vi nog inte ha ridit markarbete för henne dagen innan. ;) Hon kämpade sig igenom i alla fall och det där med öppnor och sånt det är bara trams enligt henne!


Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback