Evita - 4 januari 2011

Publicerat av Jennie Börs den 04 Januari 2011 kl. 21:24 i Ridpass - Evita

Markarbete för Cissi stod på schemat. Vi gjorde en riktigt klurig övning, men gudar så nyttig och bra! Men hade jag förväntat mig något annat, nej. Tränar man för Cissi får man räkna med hjärngymnastik för både häst och ryttare, haha. Temat var lite kontroll och att få dem mjuka och loss, vilket lyckades bra efter massor av jobb! När vi travade fram och sådär kunde jag slappna av, ganska bra när vi bara travade bomserier också. Men när vi kom igång i själva övningen blev hon ju lite på och då började jag spänna mig, och då började hon dirket bita sig fast i vänstersidan. Men när jag började slappna av gick det riktigt bra, hon lyssnade bättre och bättre och vi blev riktigt smidiga i vändningarna. ;) Galoppen är ju lite som den är just nu, men det blev bättre och bättre. Övningen gav goda resultat, en helt annan häst när vi travade av. Hon slappnade av och var jättetrevlig och fin, hon kan! Men det var en trött Evita jag fick skritta av, jättetrött var hon i högerbak. Någon sover nog gott inatt!



Glömde förresten skriva i föregående inlägg att vi inskaffade lite "bra att ha grejor" till Evita (eller kanske snarare till oss, haha) på Aubiose. En sadelhängare och extra krokar till boxen. Nu fanns det lite mer rejäla boxhängare än när vi köpte den vi har till Miros, den här är visserligen lite tyngre och grövre men det finns även en krok under den.


Kommentarer
Kommentar av: Sarah

Ska du ha Evita som hopphäst? =)

2011-01-04 @ 22:36:47
Blogg: http://tophorses.blogg.se/
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback