En hel New Forest liga

Publicerat av Jennie Börs den 05 Januari 2011 kl. 20:33 i Vardag

Förmiddagen började som de senaste dagarna med att fixa stallet. Idag fick jag rida Robbie! Det var över ett år sedan, hon har ju stått ett tag nu och inte gått lektioner av olika anledningar så det var skoj att få rida henne lite igen. Västen åkte dock på, när red jag dressyr med väst sist? ... hmh! Men om jag nte tagit på mig den, då skulle jag åkt i backen, för så är det ju. ;p För ungefär två och ett halvt år sedan (när hon typ just kommit) stack hon med mig. Den känslan sitter fortfarande kvar inne i mitt huvud, jag minns exakt hur hon stack vart vi befann oss och hur hon fortsatte. Jag försökte styra in henne i väggen men hon gick inte att kontrollera. Det enda som fanns i mitt huvud var "nu åker jag av" och det gjorde jag. Fick berättat för mig efteråt att hon gick ner på knä och jag i backen. Hade satans ont i båda handlederna efteråt men jag satt upp, dock fick jag inte galoppera mera. Travade av henne och inte förren då insåg jag att min vänstra handled inte riktigt var som den ska. SOm tur var var den bara mjukskadad. Men det där sitter fortfarande kvar .. Tillbaka till ämnet!

Vi red i alla fall för Cissi, började med att rida på en liten fyrkant med en kvarts framdelsvändning vid varje hörn. Sedan övergick vi till att vända framdelen och sedan fortsätt i skänkelvikning längs två av långsidorna, riktigt klurigt. Gjorde det i båda varven. Sedan red vi bogen in (fast jag red mer öppna) på långsidan mot spegeln och en liten båge på andra sidan. Efter en stund skulle vi fatta galopp uppe vid A och galoppera genom bågen, hej och hå nu flyger vi iväg, haha, och sen drog hon! Märks att jag blivit lite stabilare och kvickare som ryttare än det som hände för lite över 2 år sedan! Var ju i högervarvet också, som hon har väldigt svårt med. FIck till typ 3st till fattningar som blev bra, visserligen drog hon på lite men jag la bara in henne på en volt och fick ner farten så blev det bra. Sedan vände vi på allt och gjorde bågen i trav och sådär. Sedan la vi till galoppen och då tänkte jag och Cissi att nu skulle det lugna ner sig lite, eftersom hon är stabilar i vänster galoppen och sådär. Men nej, hon iväg och Blacky och Zanzibar efter. Men hon han inte långt innan jag fick stopp på henne! Efter det blev det ingen mer galopp för hennes del. Hon kändes fin i alla fall, dock blir hon lite stark så man får ställa lite innåt och utåt för att lossa. När vi travade av kändes hon fin, då låg hon inte alls på i bettet och sådär, nöjd med henne.


Bild på Robbie som världens bästa Felica tagit :D


Sen var det bara att slänga in Robbie i boxen och ta av henne gerjor och fixa iordning Evita, red nämligen med i den andra gruppen på henne. Mer om det sen!

Fick rida dressyrträning på Miro idag också, Johanna hade jätteont i axlarna efter att ha ridit två så hon orkade inte. Så jag fick rida ett liten New Forest liga (okej, Robbie är inte renrasig men ändå!) och jag är bara liite trött i kroppen, haha.


Kommentarer
Kommentar av: Felicia

Världens sötaste Robbie ♥

2011-01-06 @ 00:09:32
Blogg: http://aboutfeliciah.blogg.se/
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback