Dag 19 - Ett speciellt hästminne

Publicerat av Jennie Börs den 19 Januari 2011 kl. 12:00 i Allt & inget

Ett speciellt hästminne är givetvis den dagen jag hittade min drömprins, Miro och även dagen vi hämtade hem honom. Men det är ju ganska "självklart" så därför tänker jag välja något annat. :)

Egentligen är det här tre minnen, men de hänger på sätt ocg vis ihop. Det är mina 3 KM segrar på lektionsponny. Det är någonting som byter mycket för mig och även någonting jag aldrig kommer att glömma!

Först ut har vi segern i hoppning på Blacky 2008, våran sista hopptävling tillsammans. Hoppade först en CR på 50cm som vi nollade och sedan 60cm i KM klassen, och den nollade vi och sen hade jag 31 stilpoäng i omhoppningen. Vi var dock bara två stycken på lektionsponny, vilket var lite tråkigt .. Och Klara sa väl ungefär grattis till mig direkt efter jag ridit .. :p


KM-klass (Bild från film)


Prisutdelning (1. Fran film 2. Hur sitter jag? 3. Blacky var livrädd för priserna .. :p)


Film (Jag saknar .. ♥)

Seger nummer två är segern i dressyr 2009 med Zanzibar. Vi red LB:1 på 61,03%. Vi var lite fler deltagare detta år, dock var vi ganska ojämna. Jag, Klara och Karin hade tex lite mer rutin än de yngre, vilket störde de lite granna. ;p Men vi red ju faktiskt olika program.


På banan (Foto: Barbro Sjöholm)


Prisutdelning (Foto: Barbro Sjöholm) Vackra knoppar .. inte!


Film

Och den tredje och sista (hittills i alla fall ;)) är segern i dressyren med Zanzibar 2010. Den här gången red vi en LC:1 som förklass på 60.00% och sedan LB:1 som KM-klass med 61,38%. Vi var väl ungefär samma deltagare som året innan.


På banan (Mosterhögtalarna kan attakera, man måste vara på sin vakt .. !)


Prisutdelning


Film (Jag saknar .. ♥)

Lite kortfattat, jag valde att inte gå in på några större detaljer eftersom det skulle bli så himlans långt då! KM 2011 (iår) ska jag givetvis starta Zanzibar igen, även om vi inte är direkt samansvettsande längre, tyvärr. Kommer mest göra det som en rolig grej, resultatet bryr jag mig inte om speciellt mycket. :) Min små, fina ponnyprinsar! ♥


Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback