Dag 16 - Mina egna mål

Publicerat av Jennie Börs den 16 Januari 2011 kl. 12:00 i Allt & inget

Jag är en sån som gärna sätter upp kortsiktiga mål, speciellt när någonting krånglar. Oftast lyckas jag uppnå mina mål efter någon/några veckor, det kan vara saker som tex att få en stadig skänkel (jobbat på det mycet nu på hösten/vintern, och det är löst nu) eller att få en lugn och jämn rytm i galoppen (också fixat!).

I våras på en teori satt vi upp mål i ridningen, jag kom på några stycken bara. Dessutom har jag glömt gett Susanne lappen, ouups! De flesta målen i dressyren är redan uppnådda, men hoppningen jobbar jag forfarande på. Har bara ett stor mål där: Lita på att jag kan och vågar så jag lär mig att känna mig trygg, även hålla min plan även om den spricker litegrann. Men nu ska jag sluta skirva om det och skriva upp mina mål istället.

Dressyr:
*Sluta vinkla händerna åt alla håll
*Fortsätta jobba på att bli rak
*Bli stadigare i skolorna
*Sluta dutta till för mycket med ytterskänkeln i galoppfattningarna (i alla fall på Miro, en mindre känslig häst reagerar inte på det. Men på honom behöver man bara använda sitsen)
*Slappna av även om hästen blir spänd

Hoppning:
*Lita på mig själv! Jag kan, jag vill, jag vågar!
*Fortsätta jobba på att bli trygg
*Hålla planen, även om det händer saker på vägen (dock har jag blivit bättre på den punkten)

Grundläggande mål, om jag tänker efter finns säkert fler. Kanske ska lägga upp en nya sånhär någon gång i juni och se hur långt jag kommit med mina mål?


Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback