Dag 02 - Mitt första hästminne

Publicerat av Jennie Börs den 02 Januari 2011 kl. 12:00 i Allt & inget

Det första hästminnet jag minns riktigt tydlig var när vi var med fritids och red ppå ridskolan, då var jag 6-7 år gammal. När vi kom till ridskolan hade de fixat iordning Blacky och Peppe och jag minns tydlig hur vi var oense om vem som skulle rida vem, haha. Vi var 6st barn, tror jag, vi skulle i alla fall dela upp oss så 3st red på Peppe och 3st på Blacky. Alla ville rida Blacky, av någon anledning och jag vet att jag var en av de 3 som fick rida honom.


Bild på Blacky från vinten 2006, när de forfarande var spiltor i stallet. Boxar byggdes sommaren samma år.

Sedan ledde de runt oss kanske 3 varv eller nått i ridhuset och det tyckte vi var jätteskoj, såklart. När vi ridit klart fick vi säga hej då åt hästarna och sedan fick vi med oss en varsin hästsko. Jag och min kompis (som också fått ridit Blacky) var stensäkra på att det var en av Blackys skor vi fått med oss. Idag vet jag att det inte är en sko från Blacky, för hans hovar är inte så stora och han går ju barfota!

Att jag ridit på djurparker eller liknande minns jag endast från filmer och bilder jag sett. (:


Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback