Svar på frågestunden

Publicerat av Jennie Börs den 24 Februari 2011 kl. 20:05 i Frågor och Svar
Vad är det bästa/sämsta med Miro och Evita? :)
Svåraste frågan, utan tvekan! Det bästa med Miro är nog hans temprament, det är väldigt växlande. Han är den där supersnälla ponnyn som ungefär bara står där när man håller på med honom och så. Man kan ju tro att han ska vara sådär snäll i ridningen också, men där kommer ofta tempramentet fram. Han kan verkligen sura ur ibland och bli arg! Sen är han världens bästa vän, det väger också in mycket. Det "sämsta" med honom är nog att han testar/krånglar så mycket i läktarhörnet, det är väldigt enirverande och störande. Tänk om man kunde rida runt fyrkantsspåret utan att hästen spännde sig hälften av varvet .. Underbart skulle det vara!

Det bästa med Evita är nog att hon nästan alltid ser så glad och positiv ut. Öronen som pekar spikrakt framåt! Visst, hon kan bli lita arg hon också men hon är mest söt då. ;) Det "sämsta" med henne vet jag faktiskt inte, kan inte komma på något. Hon är inte perfekt, men hon har lixom sin egen charm i det. Man skujlle kanske kunna önska sig att hon var mer välriden, men det är helt enkelt Evita!

Hur hög är Miro och Evita?
Miro är 143cm och Evita är 139cm.

Varför rider du inte ut dina hästar speciellt ofta? Är det av någon orsak eller är de för du har tillgång till ridhus som du utnyttjar det hellre. :)
I höstas red jag ut en gång i veckan, men ju längre in på hösten det blev ju mindre blev det. På vardagarna har jag slutat så pass sent och jag tycker inte om att rida i mörkret. Man kan ju rida ut på helgerna, men det har lixom inte riktigt blivit av. Istället har det blivit att skritta ut och trava lite då och då. Jag tycker själv att det är jätteskoj att rida ut och det ska verkligen bli bättring på den fronten. Kan även nämna att man blir ganska "lat" när man har tillgång till ridhuset, man rider ju hellre där i värmen (varmare än ute i alla fall, haha) och ljuset än i kylan och mörkret!

kan du inte lägga ut redigeringstips och sånt ibland? :D
alltid kul att läsa om ! (yyy'
Det kan jag säkert göra. :)

Du hade en bild på black zanzibar och miro förut som du skulle måla om jag minns rätt.. När får man se den? eller blev det inget av? =)
Det stämmer bra och jag har faktiskt ritat av bilderna färdigt! De har setat uppe i skolan tills idag, för då tog min syster ner dem. De har nämligen haft colakrig i korridoren så den hade blivit lite utsatt .. Men jag ska ta hem och fota teckningen när jag tagit hem den, ska visa den för min bildlärare först bara. (Bilden är målad på e-valet och då har vi haft en annan lärare)


Bilderna som jag tecknat av.

Inget illa menat men, varför lägger din syster huvudet på sne när hon hoppar?
Jag är sne i ryggen och hon i nacken, sen hamnar hjälmen på sniskan och då ser det värre ut än vad det är.

Varför lånade Evitas ägare ut henne??
De lånade ut Evita eftersom Ylva växt ur henne.

Hur länge ska du ha Evita?
Vi vet inte hur länge vi ska ha henne.

Rider du både dressyr och hoppning, med Evita och Miro?
På Miro rider jag bara dressyr, hoppade honom lite i början men det fungerade inte så bra eftersom jag har ett enormt kontrollbehov i hoppningen. Jag förstörde bara för honom och ville vara med och bestämma alldeles för mycket. Han vill sköta allt själv, så därför har jag själv tagit beslutet att jag inte ska hoppa honom förren den dag jag klarar av det. Däremot travar jag lite bommar och sånt med honom då och då, hoppningen får Johanna sköta.

Varför kastar Miro av er?
Jadu, det är en mycket bra fråga. Man kan ju börja fundera, med tanke på att Johanna åkt av honom 4ggr sedan jag åkte av. Anledningen till att jag åkte troligtvis för att han hade för mycket överskottsenergi, haha. Och i hoppningen har han kommit på att man kan testa Johannas reflexer lite granna, han stannar och gör lixom helomvändningar!

Ska du tävla i hoppning eller dressyr i år?
Tanken är att jag ska tävla dressyr, för det är ju det som jag verkligen tycker är skoj! Sen blir det kanske någon CR hoppning med Evita, men lokalt får vi nog se ..



Ska du tävla Evita också?
Japps, vi ska väl försöka komma ut och tävla lite dressyr i alla fall. Hur det går är en annan femma! Sen någon CR hoppning förhoppningsvis som jag nämnde.

Bokar du ridhus, eller är det bara att komma in?
När det inte är lektion?
Vi bokar ridhuset, det sitter ett schema utanför ridhuset där man kan skriva upp sig.


Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback