Miro - 6 februari 2011

Publicerat av Jennie Börs den 06 Februari 2011 kl. 20:41 i Ridpass - Miro

Skritt i ridhuset. Red honom på rakt bett idag och med motivationspinne. Det är svårt att få positiv energi när man bara skrittar, men motivationspinnen gav bra resultat. Han bjuder mer ärligt framåt och för att få ett svar räcker det att röra lite med det i luften så går han fram, dock räcker det att göra det någon gång för sedan fattar han vad jag vill. Red skänkelvikningar och lite bogen, fungerade riktigt bra. Även lite småvolter. Jättesnäll i hörnet, duktig ponny! Travade även lite grann på slutet, han var riktigt fin. Skrittarbete ger bra resultat, det föjer med jättebra in i traven!

När jag var färdig hjälpte jag Johanna lite och då tog pappa Miro, de gick ner till hörnet och tittade och han var lugn. Sen när de ska vända lyckas såklart Miro slå i hoven i dörren så det smäller. Miro blir såklart rädd och sliter sig. -.-' Sen fick jag ha hörnträning, för det var naturligtvis livsfraligt!


Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback