Vetrinärbesök

Publicerat av Jennie Börs den 07 December 2011 kl. 21:31 i Vardag
Torkel kom idag på eftermiddagen och tittade till Miros ben. Idag har han inte riktigt haft matlusten uppe vid morgonen och lunchen, + att han gått runt en massa i boxen. Efter en halv dag i sjukhagen fick han komma in och han har dessutom haft lite feber.

Även Torkel tyckte att det satt bra till och mot svullnaden och det onda fick Miro en smärtstillande/antiinflamatorisk spruta, imorgon kommer han få det utskrivet i pulverform samt att Torkel ska komma förbi och ge honom stelkramp. Sedan ska vi bara hålla koll så att hans temp inte stiger iväg och att svullnaden inte blir värre, för att hålla blodcirkulationen uppe, hjälpa läkningen samt förhindra stelhet blir det promenader framöver. Om allt läker som det ska så trodde han att vi skulle kunna börja rida lite lätt redan nästa helg.

Får hoppas att det blir bättre nu, nu på kvällen fick jag till och med klämma och känna runt såret utan att han visade obehag. Vi har även gått ungefär 10 minuter i snön.


Sötponny förra vintern

Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback