Tomacs Evita - vår tid i bilder

Publicerat av Jennie Börs den 30 December 2011 kl. 11:30 i Allt & inget

Evita när hon kommit ut i hagen efter det att hon anlänt till klubben.


Johanna och Evita tränade markarbete för Susanne samma dag som hon kom.


Första ridpasset jag red på Evita efter hon kommit.


Jag och Evita i hagen. :)


Jag och Klara försökte få till bra uppställningsbilder, Evita tyckte dock att det var väldigt tråkigt ..

Evita sötade sig i hagen. :)

Och även i boxen!

Vi tränade dressyr för Pernilla och Evita var väldigt duktig!

Tog bilder tillsammans med båda ponnyerna, de bilderna är så underbart fina allihop!


Evita fick en lädergrimma som hon naturligtvis var tvungen att prova!

Johanna och Evita på sin första Erikträning. :) Har lyckats radera mappen med alla bra och redigerade bilder, så tog första bästa nu bara.


Johanna och Evita på Hjärtehoppet. Deras första start, 70cm och nolla. Barbro har fotat bilden!


Fina flickan i hagen!


En solig dag i mars ..

.. passade jag och Klara på att ta lite uppställningsbilder!

Evita taggar för Tigerhoppning!


Johanna och Evita hoppade 70cm, felfritt. :)

Jag fick rida för första gången efter skadan! Naturligtvis var Evita första ponnyn jag satte mig upp på. ♥

Min fina prinsessa!

Jag och Evita på en helt underbar vårpromenad.

Johanna och Evita på en hoppträning för Susanne.

Nöjda och glada efteråt!

Johanna och Evita tränat markarbete med mig som "ridlärare".

En underbart söt och fin Evita.

Johanna och Evita på Påskhoppning, 70cm där de var de snabbaste ekipaget i omhoppningen = seger!

Evita på Påskafton. 

Jag och Evita dressyrtrimmar lite granna.

En av mina favoritbilder på tanten!


Jag och två av de finaste. Saknar den tiden ..

Trött tjej.

Min och Evitas första och enda start. Red en LC:2 på runt 47%. 5:or i traven, 8:a på friskritt och 4:or i galoppen. Ja, Evita var fundersam över vart hindren var! ;)

Evita som dressyrponny!

Evita äter tårta på sin 19-årsdag!


Evita hälsar på sin son, Jolly.

Johanna och Evita på Erikträning!


Mys i kvälssolen. Det var vid det här laget som jag slutade rida Evita ..

Evita och Miro släpptes ihop.

Johanna och Evita i CR-klassen på KM, 70cm och felfritt. Barbro har fotat bilden!

Johanna och Evita i KM-klassen, 70cm. De var dubbelnolla.


Jag började rida Evita igen efter lite mer än en månad.

Ännu en hagbild.

Johanna och Evita hoppade lite i ridhuset!

På barbackatur.

Johanna och Evita efter avslutad Erikträning.

Johanna och Evita gjorde sin lokaldebut, i en LC:1. Resultatet landade runt 45%. Evita undrade än en gång vart hindren hade gämt sig!


Evita blev av med den långa och tjocka pälsen. :)

De debuterade även lokalt i hoppning, 70cm (LD) och CR!

Johanna fick blodad tand och efteranmälde sig även till 80cm (LC). Resultatet böev 4 fel då en bom åkte ner på sista hindret.

Johanna och Evita trimmade lite dressyr i kvällssolen!

Johanna och Evita var till Åsebo och tävlade (jag var på ULK), de hoppade 80cm (LC) med ett ner i omhoppningen.

Vi åkte till Rättvik, Johanna och Evita var felfria i 70cm (LD).

De startade även i 80cm (LC), där de hade ett väldigt retligt ner på första hindret då Johanna inte fick ihop henne riktigt.

Evita var välmatchad och fin, då hon fick låna Miros täcke!


Det är viktigt att synas i mörkret!

Felicia kom på höstlovet, jag och Evita trimmade lite dressyr!

Vi hoppade även lite granna. :)

Min underbara prinsessa. ♥

Evita var lite snorig sista dagen, så det blev en lugn skrittur med fotografering på Näs.

Väntar på att får komma in i ridhuset. (Det var dock Johanna som skulle rida)

Johanna och Evita innan deras sista hoppträning ..

Sista ridpasset ..

Sista ridpasset ..

Världens finaste prinsessa .. ♥

Redo för hemfärd ..

Otålig ponny i transporten.

Hemma i stallet igen.


Evita på ett dagsbesök i Säter.

Johanna och Evita på Julklappshoppningen. Här på framhoppningen till 80cm där de var felfria.

Blodad tand och efteranmälning till 90cm, även felfria där! Inte bästa bilden kvalitémässigt, men titta hur ponnyn hoppar!

Nöjda och glada med två rosetter!

Kommentarer
Kommentar av: josefine m. ridtravaren Bellie

Riktigt fin, ser himla trevlig ut =)

2012-01-03 @ 20:05:17
Blogg: http://minfux.blogg.se/
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback