Snäll storasyster

Publicerat av Jennie Börs den 13 December 2011 kl. 20:27 i Vardag
Även idag fick Johanna rida på min lektion, egentligen skulle hon ridit Evita även den här veckan men det blev inte så. Hon fick ta Jumanji istället, de behöver träna lite inför helgens julklappshoppning så tyckte de behövde lektionen mer! Böt till hans tre-delade bett idag och det fungerade mycket bättre än vad hoppningen gjort på slutet med det två-delade. Det två-delade fungerar bra i dressyren i alla fall, så himlans svårt det här med bett alltså!

Själv har jag promenerat med Miro i regnet. Han har blivit så duktig på att gå ut och gå själv, som Pernilla sa fanns det något positivt med att han skulle skada sig lite. Nu har vi verkligen kunnat lagt krutet på det här vilket vi inte prioterat om han skulle vara igång i ridningen. Han var dock lite fjantigare idag, antagligen för att vi gick lite längre än vanligt ("okänd" miljö) samt att det blåste vilket han inte är något fan av. Men han skötte sig bra i alla fall!

Avslutade med us-möte, sista för detta år!


Saknar sommaren lite granna faktiskt, speciellt nu när det är plusgrader och regn .. Hatar att se snön försvinna!

Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback