Prinsen på ärten

Publicerat av Jennie Börs den 05 December 2011 kl. 21:22 i Vardag
Det blev ingen träning för mig och Miro idag, för jag hittade honom i boxen med ett ömt sår. Såg det på en gång när jag började borsta och när jag bara nuddade runt det ömmade han och drog bort benet, så det var ögona böj ut på stallplanen. I skritten såg man ingenting, men i traven var han "stötig" det vänstra bakbenet (det skadade). Susanne sprang med honom i ridhuset också, samma sak där. Vi tror dock bara att det är en smäll som kommer gå över snart, att han ömmar helt enkelt. På det vis som jag känner min ponny blir han nog lite extra känslig också, "prinsen på ärten". ;)

Men jag hoppas verkligen att det inte är något allvarligt, vill inte att min lilla älskade ska ha ont! Antagligen så har Jumanji markerat lite i hagen, han börjar väl känna sig som hemma och kan säga emot. Miro är väldigt stark som individ, men ger sig om den andra säger ifrån ordentligt. Jumanji var helt skadefri i alla fall och vi får hoppas på att de fortsätter att vara kompisar i fortsättningen!


Aj, sa Miro ..

Miro har i alla fall tyckt synd om sig själv, det gillades inte att vi åkte iväg utan honom. När vi kom hem stod han i fönstret och tittade på oss som "Men hallå, nu glömde ju någon!?". När jag kom in i stallet blev han i alla fall glad och när Johanna kom med Jumanji gnäggade han. Han fick lite extra mys idag, det uppskattades! Vi har kliat på varandra och pussats, han är så himlans go min lilla älskade ponny. ♥


Vi glömde någon i stallet ..

Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback