Tänk om ..

Publicerat av Jennie Börs den 21 December 2011 kl. 15:04 i Tankar & åsikter
Någonting som jag funderat över många gånger hur Miro vore som hingst. Undra vilket temprament han hade haft och hur han hade varit i hanteringen? Den mest intressanta frågan är givetvis: vad hade han lämnat för avkommor? Det finns många frågor, men det är väldigt svårt att få något svar på dem.


Miro september -11

Miro blev kastrerad som fyraåring eftersom han inte blev godkänd som hingst i Tyskland, på grund av att han var för ädel. I Sverige hade han nog dock haft större chans att bli godkänd i och med att hur man vill ha rastypen skiljer sig lite mellan de olika länderna. Att de tyckte att han var ädel kan jag förstå, för han såg verkligen ut som en liten svanunge när han var ung.


Miro som fyraåring. Bildkälla

En sak är då säker i alla fall, hade Miro varit hingst hade han aldrig stått upp i stallet idag. Jag hade aldrig fått chansen att lära känna världens finaste ponny, om ens träffat honom. Så för min del gör det ingenting att han är valack, även om det hade varit lite spännande att veta hur läget sett ut om han var hingst!

Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback