Miro - 21 december 2011

Publicerat av Jennie Börs den 21 December 2011 kl. 22:36 i Ridpass - Miro
Skrittade på honom för första gången på 2,5 vecka, det var helt underbart. Jag känner mig precis som hemma när jag sitter upp på Miro, då faller alla bitar på plats och jag vet precis vart knapparna sitter. Min finaste prins!

Red ute på parkeringen, eller ja, gräsmattan där det finns en parkering uppskottat för transporterna. Jag kände nämligen inte för att rida med tre till i ridhuset, då jag vet att Miro är extra känslig för allting med överskottsenergi i kroppen. Ridhuset gör inte saken bättre i och med att Miro tycker det är lite läskigt där inne.

Började med att skritta honom för hand i 10-15 minuter innan jag satt upp, sedan skrittade jag uppsuttet i ungefär 20 minuter. Jobbade mest på en stor volt och ställde och böjde honom, samt föyttade lite för skänkeln för att han skulle komma igenom. Han kändes fin och mjuk i alla fall och inte så stor skillnad jämfört med innan, vilket kändes skönt. Tror han tyckte det var roligt att få arbeta lite igen, han gick verkligen in för uppgiften och var eftergiven från början.

Imorgon ska vi longera och se hur han ser ut i traven på böjt spår!


Dagens outfit a la Miro. Han är så fulsöt med huva och öronproppar.

Kommentarer
Kommentar av: Maja

Var kan man köpa bra öronproppar ? :)

2011-12-22 @ 07:41:49
Kommentar av: Maya

Fråga gärna frågor på våran frågestund :D Förlåt om du int gillar sånna här kommentarer :/

2011-12-22 @ 10:46:21
Blogg: http://jemfotoblogg.blogg.se/
Kommentar av: Anonym

Fråga gärna frågor på våran frågestund :D Förlåt om du int gillar sånna här kommentarer :/

2011-12-22 @ 10:46:30
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback