Massage

Publicerat av Jennie Börs den 19 December 2011 kl. 15:29 i Vardag
Nu är både ponnyerna masserade och allt i stallet är färdigt, ganska skönt faktiskt. Får se hur det blir med mötandet idag för Jenny fick lite förhinder, så kan det ju bli ibland.

Började med Miro, är ungefär sex månader sedan han blev masserad sist. Efter den massage märkte vi stora skillnader på honom, eftersom alla spänningar i högerbak försvann. Hon hittade lite spänningar även idag, men det beror antagligen på att han avlastat det vänstra bakbenet när han haft ont. Blev massage + laserbehandling på högerbak, precis som förra gången. Miro tyckte det var skönt och stod snällt och filosoferade. Även den här gången fick vi beröm för vår fina ponny och att han var väldigt fint och jämnt musklad!

Sedan var det Jumanjis tur. Hon hittade spänningar i högerbogen och vänsterbak, alltså diagonalt. Han fick massage och ackupunktur på de spända delarna. Det var lite äckligt med nålar tyckte han, men skötte sig bra ändå. Man märkte även hur spänningarna släppte, vilket var häftigt. Jumanji stod och kliade mig på axeln iprincip hela tiden och jag kan säga att han lyckades massera till den i alla fall, haha. Tur han tyckte det var skönt i alla fall! Hon tyckte även att Jumanji var fin och trodde att spänningarna skulle försvinna med rätt ridning och stretching.

Så nu blir det att fortsätta med stretchingen för Miros del, samt börja köra igång lite lungt igen. Stretching blir det även för Jumanji, sedan jobba för att bygga muskler. Hon trodde han skulle bli fin då i och med att Miro var så fin och det är samma ryttare, så vi får väl hoppas på det!

Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback