Jumanji - 7 december 2011

Publicerat av Jennie Börs den 07 December 2011 kl. 21:21 i Ridpass - Jumanji
Vi red i ridhuspausen, stod hinder i ridhuset så Jumanji blev nog lite besviken när han inte fick hoppa över dem .. Han var i alla fall pigg och framåt, speciellt i galoppen. Började galoppera relativt tidigt då jag tycker det fungerar bäst på honom, han behöver galoppera ordentligt genom hela kroppen för att komma igenom.

Sedan släppte han efter mer och mer och vågade ta tag i bettet. Blev ingen avancerad ridning, mest runt på fyrkanten och jobba med rakriktning samt lite volter. Han kändes i alla fall fin. :) Bara älskar hans galopp, den är så rytmisk och taktfast! Synd att han blir lite stark bara, men förhoppningsvis släpper det lite i alla fall när han blir starkare och orkar bära sig ordentligt i galoppen.



Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback