Jumanji - 14 december 2011

Publicerat av Jennie Börs den 14 December 2011 kl. 20:23 i Ridpass - Jumanji
Blev lite dressyr i ridhuset. Började med att bara få igång kroppen i trav och galopp, därefter blev det lite mer arbete efter en liten skrittpaus. För att han verkligen skulle få komma loss i kroppen fokuserade jag mycket på böjningen och la även in lite lydnad. Red 15m volt på kortsida, tre serpentinbågar över medellinjen med skrittövergång, 15m volt på nästa kortsida och snett igenom med lite travökning och sedan samma sak i nästa varv. Rullade på så en bra stund och det blev bättre och bättre, han kom igenom mer och mer. Lyssnade ganska bra men han gör sig gärna lite stark till och från.

Avslutade med att galoppera i båda varven, på fyrkanten med ett varv på mittvolten ibland. Varvade volten mellan 15-20m, sist men inte minst red vi en snett igenom i galopp med lite ökning, inga problem. Som ni dressyrmänniskor kanske redan märkt finns alla dessa övningar med i LC:1 och tanken var faktiskt att förena nytta med nöje. Jag tycker att det kan vara svårt att hitta på övningar, speciellt på en ny ponny så då tog jag något som var enkelt med ändå nyttigt. Framförallt är det även just sånt här som han behöver!

Är väldigt nöjd med honom, jobbade även lite i skritt med att reglera steglängden utan problem. Lite småarg på mig själv att jag sa ifrån mig Göranträningen nästa vecka .. Hade inte en tanke på att vi har Jumanji som faktiskt kan träna för honom (Evita skulle väl kunnat det, men jag tror ändå att jag skulle avstå), så lätt att vara efterklok!

Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback