Stallmorgon

Publicerat av Jennie Börs den 07 Augusti 2011 kl. 13:37 i Vardag
Idag har vi jour, så vi matade hästar och släppte ut dem och sådär. Dessutom stod alla hästar inne i natt eftersom det var Eric och lite annat i dalen igår. När de och vi ätit frukost, samt att alla morgonpåsar var packade och vatten i hagarna fixat så släppte vi ut hästarna hemma och sedan skrittade vi ut till Näs. Jag skrittade Goliat och det blev lite småspännande eftersom Jenny lyckades med en ofrivillig avsittning när Svartis blev rädd för en fågel!

När vi kom tillbaka gjorde jag iordning Matrix och red honom, första gången faktiskt. Det gick väl inte speciellt bra, han ville inte riktigt komma fram till handen även om det var bara det som vi jobbade med. I skritten blev det bra tillslut och i traven sådär. I början började han galoppera så fort jag la till skänkeln så vi jobbade mycket med det. På slutet i traven kom han igång lite bättre i alla fall och började komma fram till handen. Det får väl duga, hade ju inte precis skadat om jag fått lite hjälp. Han rörde sig en aning i alla fall, hehe. När Matrix tar ett steg tar Miro typ två!

Sedan har jag och Johanna mockad och sopat i stora stallet och fixat allt sånt, så nu blir det ännu lite mera pengar på kontot!


Matrix förra sommaren, strax efter han kommit till klubben. :)

Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback