Snigelinvasion!

Publicerat av Jennie Börs den 18 Augusti 2011 kl. 15:46 i Vardag
Idag har jag och Johanna bekämpat sniglar som bosatt sig i väggarna på lådan som vi förvarar kaninmat/spån i. Med grönsåpa och vattenslang är det en enkel match, däremot är det ganska äkligt att se hur de flyger ut .. Det är svårt att förklara hur väggarna ser ut, men de är lixom ihåliga med "sektioner" om ni förstår. Nu är de i alla fall döda och vi ska tejpa igen så väggarna blir täta så kanske vi slipper det här nästa år, var nämligen samma sak förra året. När vi ändå var på gång tvättade vi lådorna som vi förvarar spån och mat i, de som står i den invaderade lådan.

Annars har jag setat och läst en hel del, svårt att lägga ifrån sig spännande och intressanta böcker! Nu sitter jag och redigerar lite bilder och senare ska jag till stallet och rida.


Kommentarer
Kommentar av: evelinn åkerman

Svar: Tack för tipset! nu funkade det :D



Fin bild :)

2011-08-18 @ 18:51:52
Blogg: http://enewe.blogg.se/
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback