Om vi leker med tanken

Publicerat av Jennie Börs den 20 Augusti 2011 kl. 18:38 i Allt & inget
Såg det här på en annan blogg förut och det var faktiskt ganska intressant att läsa svaren, så därför tänkte jag köra lite samma grej.

Om vi säger att du just nu höll på att leta efter en ponny och Miro var tillsalu, skulle han vara intressant för dig i så fall? Om du såg honom på annons, skulle det vara intressant att ringa på honom? Eller ganske till och med åka och provrida? Varför/varför inte? Jag kan väl beskriva lite i korta drag:
"Trevlig och kärvänlig ponny som gillar uppmärksamhet, okompicerad i hantering som leda, lasta, sko, ducha osv. Välriden och välutbildad med en positiv inställning till arbete. Han är en bra läromästare, men ingen nybörjarponny. Ponnyn är kvick med bra gångarter och kvalitér.

Tävlad LA hoppning med föregående ryttare och tom LB dressyr, men han har kapacitet för högre klasser inom dressyren. Har fått fina lovord från dommare! Guldbelönad på utställning, han har blivit bästa valack vid NF-SM 2006 och 2011, samt RES-BIS 2006 och BIS 2011. Han är en ponny som syns i mängden!"





Vad säger ni? Intressant eller inte? En sak är då säker, än är det några år kvar innan vår lilla prins får flytta vidare! Och det är verkligen ingenting man vill tänka på ..

Kommentarer
Kommentar av: Karin

Nu ska jag ju inte ha någon häst, och än mindre en ponny ;) Men om jag letade häst, och han hade varit storhäst och inte snuskigt dyr hade jag absolut åkt och provridit!

2011-08-20 @ 19:52:16
Kommentar av: Felicia - Stall Viggeby

Om jag inte hade vart för stor för ponny så hade han verkligen vart intressant! :) Han är ju grymt fin! :D

2011-08-20 @ 19:56:46
Blogg: http://stallviggeby.blogg.se/
Kommentar av: Maja

jag skulle verkligen vara intresserad av honom! :)

2011-08-20 @ 22:08:36
Blogg: http://fjordingstyle.blogg.se/
Kommentar av: Sarah

Rolig grej!



Hade jag varit några år yngre, något kortare och haft pengarna - så utan tvekan! :)

Han verkar vara en häst med stor personlighet men samtidigt riktigt duktig. Den uppfattningen jag har av honom är att gör man rätt, så går han kanonfint.

2011-08-25 @ 21:17:22
Blogg: http://tophorses.blogg.se/
Kommentar av: Emma

Hej!

Jag skulle verkligen varit intresserad. Då han är välutbildad och välriden och eftersom att jag inte har haft någon ponny innan så skulle det vara bra med en läromästare. Jag är ingen nybörjare då jag har ridit i 8år. Jag har mest intresse för hoppning men gillar och tycker dressyren är rolig oxå. Han skulle verkligen vara en ponny som jag skulle provrida ifall jag sökte häst :)

Svar: Oj, det här inlägget hade jag glömt bort! :) Var däremot roligt att se tillbaka, för finns en del i den där "annonstexten" som kan ändras idag. Roligt att du verkar intresserad! :)
Jennie Börs

2014-01-04 @ 13:07:49
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback