Miro - 30 augusti 2011

Publicerat av Jennie Börs den 30 Augusti 2011 kl. 20:36 i Ridpass - Miro
Idag tränade vi för Göran, första gången för oss två. Det gick bra, Miro var lite seg men så kan de vara. Vi jobbade med tempoväxlingar i alla gångarter och flyttade lite för skänkeln och sådär. Blev en del galopp, min sämsta gångart eftersom jag har lite svårt att rida ordentligt i den så det känns en del, haha. Men Miro blev fin i alla fall, dock fuskade han lite i övergångarna så de fick vi träna på.

Avslutade med att rida lite skänkelvikningar i trav, han tvärade bra men det var lite segt. Så fick rida skänkelvikning och sedan på framåt ur den, så det ska vi träna på. Men jag är nöjd med Miro, han skötte sig bra. Kom en klunga med löpare som var väldigt intressanta, mycket mer intressanta än arbete ibörjan men annars hade han fokuset rätt.

Göran tyckte i alla fall att Miro var en fin ponny av trevlig modell, han gillade att han var som en "liten storhäst". Han tyckte även att han rörde sig bra. Jag hoppas på att vi får träna för honom snart igen. :)


Bara för Miro hade den outfiten idag. Förövrigt är det väl ingen höjdarbild ..

Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback