Miro - 21 augusti 2011

Publicerat av Jennie Börs den 21 Augusti 2011 kl. 21:43 i Ridpass - Miro
Tränade som sagt för Pernilla idag. När jag red fram honom gick det inte alls bra, det var trångt bland alla hinder + att de var två till som red där. Miro var spänd och allmänt tjurig på allting, var det inte knott var det för en annan häst kom för nära.

Men själva träningen kändes jättebra! Fick verkligen den där "wow"-känslan. Dock måste man ju rida dit, hehe. Egentligen gjorde vi ingenting komplicerat, red på fyrkanten och en volt. Hade honom minimalt utåtställd och red på framåt och han blev väldigt fin! Lite svårt att sitta i det där och samtidigt rida framåt samtidigt som man ska hålla koll på allt annat, men bra blir det när man hittar det! Miro kändes väldigt fin, man kände hur han jobbade genom hela kroppen. Känslan är väldigt maffig, den går lixom inte att beskriva.

I galoppen jobbade vi mycket med att jag ska rida fram honom ordentligt och även det blev bra, det gäller bara att komma igång. Pernilla tyckte i alla fall att fattningarna blivit bättre, de har vi ju tränat väldigt mycket på i sommar. Blir bra nu när träningarna börjar komma igång igen, vi ser fram emot dem väldigt mycket jag och Miro. :)

Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback