Miro - 13 augusti 2011

Publicerat av Jennie Börs den 13 Augusti 2011 kl. 21:10 i Ridpass - Miro
Dagens ridpass kändes bra, i alla fall när han kom igång. Började galoppera relativt på en gång och det uppskattades, rullade bara på på en volt som var kanske 30m i diameter i ett friskt tempo. Han svarade ärligt och kom ner i formen. Sedan tränade vi på förvänd galopp! Galopperade på fyrkanten i förvänd i båda varven och det gick gick jättebra! Hans arbetshuvud kom verkigen fram och man kände hur han var tvungen att använda alla muskler för att det skulle bära och han varken bröt av eller böt, duktig kille. :D

Att fatta förvänd i vänstervarvet var lite svårt eftersom han var så laddad, så minsta lilla jag gjorde med sätet eller skänkeln tog han som galopp. Men tillslut satte han en fin fattning när han lugnat ner sig lite. Travade nedsuttet i slutet i båda varven på fyrkanten och la lite 10m volter, inga problem. Idag red vi i hoppsadeln, imorgon får det nog bli dressyrsadeln!


Bild från förra hösten.

Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback