Min tisdag

Publicerat av Jennie Börs den 16 Augusti 2011 kl. 21:20 i Vardag
Dagen var inte speciellt intressant, men vid halv fem fixade vi eftermiddagen i stallet och sedan var det sax för terminens första lektion. Red lektionshäst, som jag kommer göra ofta på lektion nu i framtiden och idag blev det Goliat. Det var lääänge sedan jag red honom. Tänkte att jag kanske ändrat min uppfattning om honom, men nja, han är fortfarande inte min typ av ponny.

Var jättesvårt att hitta en bra takt och tempo, jag ville gärna pusha på som jag gör med Miro men han svarade inte riktigt på samma sätt. Galoppen var enklare i alla fall. Sedan jobbade vi med skänkelvikning i skritt, både på volt och på "diagonal". Volten gick absolut bäst, där kom han igenom och blev rund och fin. Efter skänkelvikningarna blev det även bättre i traven, så det gick helt okej ändå. :)

Skrittade upp honom till Näs och efter det åkte vi (jag, mamma, Johanna, Cissi och Alex) och köpte glass på Smacken, mycket men gott. På vägen hem stannade vi vid deras stall och sedan till klubben. Tog in de sista privathästarna som var ute, hoppa det fungerar för det vore kanon om de kunde stå ute längre om vädret tillåter.

Miro var dock lite fundersam vid eftermiddagsmaten när jag var och tog in båda hans hagpolare, men inte han. Han stod verkligen tätt intill och försökte få mig att förstå att det var han som skulle ha grimma på sig! När jag tog in honom på kvällen fick han beta en snabbis och sedan borstade jag av honom. :)

Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback