Första riden

Publicerat av Jennie Börs den 05 Augusti 2011 kl. 13:31 i Vardag
Sådär ja, då var häst nummer ett riden! Red Zabina, en ridskolehäst, nu innan lunch. Först var det mest streigtt och en arg, stel häst som inte ville komma fram till handen. Men när jag tog ett spö blev det bättre och hon blev en helt annan häst som faktiskt kunde gå på det voltspår som jag ville. ^^

Efter lite galopp blev det också bättre. På slutet kändes hon fin, blev lite längre och lägre i formen och sådär. Jag är nöjd med henne. :) Skrittade ut henne till Näs sedan, första gången för iår som jag skrittar till Näs .. Annars brukar första gången bli i mitten/slutet av maj/början av juni!


Jenny och Zabina, klubbmästare lektionshäst 2011. :)

Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback