Dagens ridpass

Publicerat av Jennie Börs den 08 Augusti 2011 kl. 16:41 i Vardag
Johanna har haft läger idag och även två dagar framåt, det betyder att jag inte kommer rida ponnyerna då. Men jag fick rida lite idag i alla fall. :) Först blev det Harleys tur, vi red en stund inne i ridhuset. Det gick helt okej, i skritten och galoppen kändes han fin och på plats. I traven var det inte lika bra, då var hans tre delar på tre olika ställen och inte speciellt sammanhängande, men på sutet blev det bättre - för då började delarna kroka i sig i varandra, haha. ^^ Han var inte alls seg (varför säger alla att han är seg? Han är aldrig seg när jag rider honom i alla fall ..) och han var en blöt ponny efteråt, även om vi egentligen inte alls jobbat hårt.

Sedan var det Greys tur så jag och Klara hämtade hem honom och Svartis från Näs. Det ridpasset kändes inte alls lika lyckat, han var seg, stark och trött .. Han bet sig fast i tyglarna och gjorde sig stark, och bad jag honom att trava på framåt för att sedan ta tillbaka så fanns det lixom inget mellan läge där jag ville han honom, då gick det segt igen. Sen tar han ju steg som en shettis också, hehe. Han ville helst bara gå i sin "fina", höga form och tryck ihop sig, men det accepterade jag inte riktigt. Det gick helt enkelt sådär, på slutet när han började komma igång ligte var han trött och gick och knackade skor som tusan.

Skrittade sedan upp honom på Näs, både han och Svartis var på helspänd men jag och Klara överlevde trotts läskiga pallar, transporter och allt det nu var. :)


Jag och Harley på KM i år <--- ---> Grey på Näs förra året

Kommentarer
Kommentar av: amanda-norrlandsryttare

riktigt fin blogg! :)

2011-08-09 @ 14:27:15
Blogg: http://norrlandsryttare.blogg.se/
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback