Vem är jag?

Publicerat av Jennie Börs den 06 April 2011 kl. 12:26 i Allt & inget

Eftersom det var länge sedan jag skrev en presentation om mig själv tänkte jag skriva en ny, eftersom det kommit en del nya läsare sedan sist!

Jag heter Jennie och är en tjej på 16 år gammal. Bor tillsammans med min mamma, pappa och lillasyster Johanna (snart 14 år) i en liten by i Säter. Vi har två katter, Trulsa och Bamse och tre kaniner, Selly, Eyeor och Elvis. Selly och Eyeor heter egentligen Cumulus Lady och Cumulus Orville, om någon ville lägga det på minnet. Hemifrån mig är det ungefär 5min gångavstånd till Säterbygdens Ridklubb där vi har ponnyera uppstallade. Miro är våran egna ponny som vi haft sedan 14 juni 2010, han har lärt mig otroligt mycket under våran tid tillsammans. Evita har vi haft på foder sedan den 30 december 2010, vi är väldigt glada över att få låna henne eftersom hon är en toppen ponny!

Som person är jag ganska blyg, ingen som gör något större väsen av mig bland folk. Självförtroendet är inte det bästa, men det har blivit bättre med åren. Jag har ganska svårt att lite på folk eftersom de kompisar jag haft oftast bara försvunnit ifrån mig på ett eller annat sätt utan att jag egentligen gjort någonting emot dem. Mina vänner idag finns till största delen i stallet och sen har jag såklart världens bästa Felicia!

Skolan sköter jag bra, har betyg som jag är nöjd med i de flesta ämnen. Egentligen lägger jag inte ner någon större tid på mitt skolarbete hemma eftersom jag prioriterar hästarna och stallet före. Jag har ganska lätt för att lära mig saker vilket är en stor fördel, så jag skulle lätt kunna höja mig i många ämnen om jag bara la ner lite till energi. Jag har mål i de flesta ämnen och har ganska höga krav på mig själv att jag måste klara dem, så det händer ofta att jag drabbas av prestationsångest. Nu till sommaren slutar jag grundskolan och efter det hoppas jag att jag kommer in på Helix Gymnasiet i Borlänge, där jag ska läsa ett estetiskt utformat program. Som det känns nu ska jag även läsa till en del kurser för att få högre behörighet till högskolan senare i livet.

Hästar är mitt största intresse, som ni kanske visste. Jag började rida i åtta års åldern och intresset har stigit för var år. När jag var tio år blev jag skötare och sedan har allt flytit på framåt. De senaste åren har jag mer eller mindre bott på ridklubben. Är väldigt nöjd med klubben och har inga funderingar på att varken byta klubb eller flytta hästarna därifrån.

Fotografering och bildredigering är ett annat intresse. Fotar gör jag med min Nikon D90 som jag även har diverse objektiv till. En gammal Nikon D100 som jag ärft ligger även hemma och är pensionerad på hyllan, används inte så flitigt men ibland så får även den se dagens ljus. Redigering sker i Elements 7.0 eller CS4.

Framtidsplaner .. Det är en bra fråga! Idag vet jag inte vad jag vill jobba med, förhoppningsvis ska de funderingarna bli säkra under gymnasiet.


Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback