(O)lyckliga ponnyer?

Publicerat av Jennie Börs den 03 April 2011 kl. 14:35 i Vardag
Det är den stora frågan, lite missnöjda är de nog i alla fall. De står ute helt ensamma i hagarna brevid varandra medan de andra hästarna står inne. Men jag tyckte att det var mer taskigt mot dem att stå inne hela dagen jämfört med att låta de bli lite blöta i regnet. De hade ju lixom både regntäcken och mat, då fryser de inte. Men med facit i hand hade de kunnat ätit inne och så hade jag släppt ut dem nyss, eftersom jag ändå var kvar ganska länge.

Har tömt Miros box på bläspån, så nu har han en fin bädd igen (det hade jag iofs inte kunnat gjort om han stått inne), mockat åt Evita och rengjort alla deras borstar. Vilket var behövligt, speciellt Miros som var täckta av en hinna av fett. När jag stod där i godan ro sparkade det något förbannat mycket i väggarna, så jag skrek till flera gånger utana att det hände något. Sen när jag tittar ut ser jag att Zabina står mitt i gången och retar de andfra och sparkar i väggarna. Någon hade nog glömt stänge hennes boxdörr helt ..

Nu ska jag roa mig hemma någon timme, innan det är dax att dra upp till stallet igen. Badning av Miro står på schemat!


Ponnyerna i vintras!

Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback