Miro - 29 april 2011

Publicerat av Jennie Börs den 29 April 2011 kl. 22:43 i Ridpass - Miro

Idag hade han inte en bra dag .. I skritten stretade han på och vägrade sätta under sig helt. Skulle rida skänkelvikningar, för högerskänkeln gick han bara rätt åt sidan. Började trava och då var han livrädd för sin egen skugga, knäppis! Så då skrittade jag lite mer för att få igenom honom bättre och då kickar han mot skänkeln? Det har han ALDRIG gjort innan! Visst har han kickat, men då är det av glädje eller över att han blir sur för jag pressar för mycket. Men sådär har han aldrig gjort.

Travade lite mer och började galoppera. Vid det här laget var jag eld och lågor ungefär, hade det inte varit för att jag var så envis och visste att det måste släppa någon gång så skulle jag nog ställt in honom i stallet .. Även där var han lite stretig, eller han är egentligen inte stretig utan han vill bara inte. Och rätt som det är inser jag att vi typ är inne i halvt som halvt en galoppiruett? Hur det gick til vet jag egentligen inte, men jag försökte igen och tänkte samma sak som när jag samlar honom annars och snurrar runt i skritten. Och tametusan, det gick! Okej, det var kanske inte det vackraste världen skådat, men allt var det en bra början till piruetter .. Jag vet ju att han kan det, men att jag skulle kunna göra något sånt visste jag inte ..

Därefter blev jag glad och det gick mycket bättre. Provade samma sak i andra varvet men då tappade han högersidan för mycket och blev lite lat. Skulle haft en motivationspinne så hade det gått bättre. Sedan travade jag lite mer, i en mycket högre form och det kändes bra, något mer energi skulle jag nog önskat .. Pluppeponnyn!

Ingen orkade nog läsa det där och det blev lite rörigt ..


Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback