Miro - 26 april 2011

Publicerat av Jennie Börs den 26 April 2011 kl. 21:29 i Ridpass - Miro
Blev ett pass i paddocken efter jag ridit Evita, det duggregnade lite men det var bara skönt. Banan var helt perfekt! Red igenom honom ordentligt i skritten idag, red på "lilla fyrkanten" och sedan skänkelvikningar. Åt vänster går det bra, men åt höger blir han svag och bara faller åt vänster. Men vi jobbar på det och det blir bättre ju mer han kommer igång! Red även lite öppnor (detta gjorde jag inte bara som framskrittning, allmänt skrittarbete).

Travade fram på lite åttor och sedan lite skrittarbete igen. Galopperade gjorde jag på en oval volt, där jag flyttade honom för skänkeln på en del av den. Det ger jättebra effekt på honom, dessutom lurar jag honom från att spänna sig när jag sedan rätar ut (fjanten vill inte gå ner mot ena långsidan och spänner sig om man kommer emot den. Men eftersom han kommer ur en skänkelvikning finns fokusen någon annan stans än att den är läskig). Avslutningsvis red jag skänkelvikningar i trav och även lite öppnor och slutor. Idag tog jag inte upp honom i någon högre form utan jobbade honom i en form mellan den låga och höga.

Riktigt nöjd med min fina prins! :)


Bild från i höstas. :) Snyggt med den där hängade remmen, jag hade nog varit duktig och smort och glömt sätta på en ny snodd!

Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback