Miro - 18 april 2011

Publicerat av Jennie Börs den 18 April 2011 kl. 21:38 i Ridpass - Miro
Dagens dressyrträning kan sammanfattas på ett sätt: Gud vilken ponny jag har! Idag har jag ridit med dressyrspö hela passat och det fungerade superbra. Ibörjan var han spänd, men han fick mycket bättre energi än utan. Sedan slappnade han av bättre och bättre. (För er som inte vet, Miro är ingen älskare av spön. Man kan dra det längs hela kroppen och på alla kroppsdelar utan att han tycker det är läskigt. Men när man får det i handen och det fladdrar lite blir han osäker och upprörd. Han tycker även att ljudet som kan bli är lite läskigt, haha. Men han lär sig!)

Red på lila fyrkanten och på en 20m volt. Och sen ut på fyrkanten lite då och då något varv för att känna att jag fick med mig allt även där. Han blev bara finare och finare, bjöd av sig själv ovh hade en satas energi till och från. Bromsa med magen? Jo tack! Att förklara den där känslan med ord, det går inte. Men jag vet precis vad det är som jag ska leta i, för när han är sådär perfekt på plats då är det bara att tuta och köra, typ. (a)

Ångrar att inte filmkameran följde med idag, det måste jag då säga. Men nästa vecka ska jag nog försöka få med det, då är han kanske ännu finare? Vi har kommit väldigt långt på de här tre veckorna, det kan jag då konstatera!


Jag tyckte inte att ni behövde se all pennor och grejor som mina kusiner haft som jag inte orkat plockat ihop när jag tog bilden. ;)

Dagens outfit på mig, fast hade ett par rosa stövelstrumpor istället för de där på bilden! Sen hade jag inte det rosa hårbandet, utan snedbena med hårnålar. ^^ Miro hade sitt rosa sjöhagen schabrak och BT-jump skydd runt om, samt silvriga swarovskipannbandet. :)

Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback