Miro - 13 april 2011

Publicerat av Jennie Börs den 13 April 2011 kl. 21:28 i Ridpass - Miro
Alltid ska det vara något .. Skrittade fram honom för hand en ganska lång stund och sedan satt jag upp och började trava. Kände på en gång att det var någonting som inte kändes rätt. Han kändes knackig och ojämn. Mamma var med och hon sa att det inte såg ut som vanligt, så hon gick upp på läktaren och hämtade Mia. Hon tittade och tyckte också att det såg lite konstigt ut. Men inte hela tiden.

Hon gick upp på läktaren igen och strax efter det gjorde han något jättekonstigt med baken, och då verkade det verkligen som det var något som inte stämde. Jag provade rida på framåt eftersom han kanske bara kunde vara lite stel men nej. Jag satt istället av och kollade hovarna. Han var varken varm eller svullen och ingen sten som klämde någonstans. Jag ledde runt honom några varv och jag och mamma funderade på vad vi skulle göra. Det slutade med att vi ringde och frågade Cissi vad vi skulle göra för någonting.

Hon kom ner nästan på en gång. Jag satt upp igen och travade honom på en liten volt. Böt varv fram och tillbaka och sådär. Hon konstaterade att det var högerbak, och speciellt när jag böt varv. Hon kände också igenom benen men kände varken svullnad eller värme. Men lite ökad puls i högerbak och hon kände även på hoven och hon trodde det kunde vara en liten hovböld som spökade.

Hon skulle ringa och höra med Tobbe imorgon bitti och höra hur hans dag såg ut. Han kanske kan svänga förbi om han ändå har vägen förbi. Annars får vi väl se.


Min fina, du måste vara bli bra snart igen .. ♥

Kommentarer
Kommentar av: Sarah

Ush vad tråkigt! :(

2011-04-13 @ 22:32:32
Blogg: http://tophorses.blogg.se/
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback