Lyckat, eller inte ..

Publicerat av Jennie Börs den 28 April 2011 kl. 20:18 i Vardag
Idag tänkte jag ta mig i kragen och göra färdigt Miros man .. Det blev inte så lyckat! Den kändes ganska lagom tjock redan (ryckte ur den för någon vecka sedan) så därför tog jag saxen på en gång. Jag klippte den först lite längre än vad jag ville ha den, för att det sista försvinner ju ändå när man fixar fin justreringen. När jag hade kanske en fjärde del slutar saxen fungera och trasslar halft som halft in sig i manen, toppen att det blir världens hack när jag fått ur den!

Detta resutlterade att manen blev kortare än jag tänkt, och hacket syns forfarande. Fler hack blev det för den delen också, men jag blev så arg på den dumma manen tillslut så den får se ut som den gör nu! Den blev aningen för tjock i alla fall, bara att hoppas på att det går att knoppa den! Klippte även hovskägget som börjat växa ut, det blev ganska bra. Svansen fick också en liten frisering, tog bort de slitna längst ner.


Kan tillägga att det ser bättre ut på bilden än i verkligiheten ..

Något positivt i det negetiva är att manen vuxit ut rikigt bra där nere! Först Con Rise som kliade av en del och sedan ena täcket .. Nu är det till och med så man kan göra små knoppar. :) Funderar nästan på att knoppa till programridningen? Eller så får han se lite konstig ut i manen!

Kommentarer
Kommentar av: Alwa

Förstår hur du menar! :)

2011-04-28 @ 20:32:39
Blogg: http://stallviggeby.blogg.se/
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback