Evita - 5 april 2011

Publicerat av Jennie Börs den 05 April 2011 kl. 20:33 i Ridpass - Evita
Idag stod hoppning på lektion, första lektioner på åtta veckor! Hon var riktigt seg i början, jag går alltid in och skrittar innan de andra kommer. Men sen kom hennes kompis Zenit in och då blev det lite mer fart, haha! Hon var så jäkla söt, hon var tvungen att hålla koll på henne hela tiden i början och koncentrationen låg ungefär 100% på henne och 0% på mig i början när vi red fram.

Hoppningen gick bra, vi hade fyra hinder som stod i zickzack över medellinjen som vi hoppade diverse övningar med. Verkligen stor skillnad på hur jag rider henne nu jämfört när jag red henne första gången .. Och ändå har vi kanske hoppat max fem gånger! Jag styr och håller farten, hon hoppar och tar hand om mig. :) Det var dock liite jobbigt för henne eftersom vi skulle korta ihop dem ganska mycket, men hon löste det bra i alla fall. Blev något avbrott men då var det bara att lägga galoppskänkeln så var hon igång igen. Duktiga flickan!


Första gången .. Igronera min fina jacka som blåser upp sig!

Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback