Evita - 3 april 2011

Publicerat av Jennie Börs den 03 April 2011 kl. 15:14 i Ridpass - Evita

Idag har vi skuttat! Första gången på vääldigt länge .. Jag har inte hoppat sen på elktion sist, vilket var någon gång i Januari!

Det gick bra i alla fall, fick hjälp av Cissi. Först var hon jätteseg, lite träningsverk sen igår tror jag allt. Travade fram över en liten bomserie och sedan galopperade vi fram. Började med att hoppa ett litet räcke i trav, det var för lågt sa Evita och travade över det. Samma sak när vi övergick till att hoppa en trestuts, den kravlade vi oss igenom. Men när den höjdes upp lite blev det bättre. Hoppade en liten bana, trestutsen på en långsida, snett igenom räcke och långsida oxer. Det gick bra, hon är världens bästa hopponny! Först blev det lite konstiga hopp eftersom jag inte red ordentligt, men hon hjälper mig ju och hoppar i alla fall. Men sen blev det bättre.

När vi travade av kändes hon fin, då gick hon mer av sig själv. Träningsverkan hade antagligen släppt lite. Imorgon ska vi ta det lite lugnt. :)


Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback