Evita - 29 april 2011

Publicerat av Jennie Börs den 29 April 2011 kl. 22:31 i Ridpass - Evita

Idag kom Birgitt med hennes nya sadel, en Albion K2. Det blev en svart, så nu ska jag plocka ihop lite träns åt damen. Hon ville inte fixa om den än, utan vi ska rida in den och sedan när den lagt sig lite mer och sådär ska hon göra justreringarna. Johanna fick sköta provridningen i den idag.

Sedan fick hon gå lite barnridning åt mina kusiner. Hon var väldigt seg och de fick henne knappt att börja trava ibörjan .. Så jag fick springa brevid för att hon skulle springa, och när jag stannade så stannade hon. Sötan! De skrittade lite över bommar och travade runt, Evita var bara snäll. Och framför allt: söt! När hon tröttnade helt så böjde hon å nacken och det såg precis ut som hon sa "okej, nu ger jag efter .. kan vi sluta nu eller?" Hon skötte sig bra. :)


Kommentarer
Kommentar av: ylva

tråkigt att hon verkar vara seg i stort sett varje dag .. det är ju inte hon , undrar om ngt är fel? min lilla päppla som bara ska yra runt som ett yrväder ... ut och galoppera, är hon seg då med måste det ju vara ngt fel .. ? :O<3



jag och mamma svänger förbi aubiose idag så kommer förbi med svarta stigläder och ett träns, samt en svart martingall osvosv .. tänkte även plocka hem några av hennes bruna träns nu när hon inte behöver dem längre :) vi får komma överens om ngt! :)

2011-04-30 @ 08:31:03
Blogg: http://ylvafalkestrom.blogg.se/
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback