Evita - 26 april 2011

Publicerat av Jennie Börs den 26 April 2011 kl. 21:17 i Ridpass - Evita
Idag blev det dressyrlektion för henne, riktigt duktig var hon. Framridningen bestod av att trava ett varv på volten och direkt flytta hästarna i skänkelvikning på hörnlinjen, så man red lixom runt på spåret hela tiden och upprepade volt och skänkelvikning vid varje kortsida. Det gick väl helt okej.

Sedan galopperade vi på volterna, i höger kändes det riktigt bra. Hon kom verkligen in i ramen, även om hon kanske inte går på tygeln helt och sådär så är hon i alla fall mellan hjälperna och det är ju en bra början. Vänstergaloppen är som alltid mycket jobbigare. Sista övningen som vi gjorde var öppna från hörnet och ner nästan hela långsidan mot läktaren, innan vändningspunkten red vi in på en båge till andra långsidan och sedan sluta upp mot spegeln. På Evita blir det självklart inte så mycket press, utan mest att hon flyttar sig lite, håller samma linje samt farten. Hade inga problem att rida bogen in utan spegel, det var nästan så att det var lättare när man var tvungen att känna vart hon var? Men det är ju kalas, då kan vi trimma på ute! Tagen bakdel var lite svårt tyckte hon, men hon gjorde sitt bästa.

När vi travade av var hon jämn och fin, en dag kanske det blir dressyrponny av henne också? ;)


Bild från när jag red första gången efter skadan .. Bara dressyrsadeln som fattas? ;)

Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback