Evita - 25 april 2011

Publicerat av Jennie Börs den 25 April 2011 kl. 21:10 i Ridpass - Evita
Som jag nämnde tidigare blev det uteritt för damen idag. Red ut tillsammans med Sanna och Gerda. Det gick bra, red bort till Djupdalarna och en sväng där nere och sen så hem igen. Evita skötte sig bra, blev dock rädd en gång. På ett ställe var det 3st islänningar som jagade en fjärde islänning, i en hage med massor av träd. De såg väldigt läskigt ut, de sprang typ in i träden och skrek .. En gång blev Gerda rädd och Evita var inte sen att hänga på .. :p

Det var vääldigt varmt, så Evita var lite seg. Men när vi galopperade tyckte hon att vi skulle köra fullt ös. Dock fick hon inte det eftersom vi hade Gerda framför, men det var inga problem. Hon var lite stark, men det blev bättre och bättre. Lite läskigt är det dock, när min vänsterarmbåge får för mycket tryck i sig blir den arg och låser sig, så då måste jag räta ut den så det knäpper till och sen kan jag röra den. Lite svårt när man rider samtidigt .. Den har blivit så efter skadan. När vi kom tillbaka spolade jag av Evita, för hon var ganska svettig och varm. :)

Kommentarer
Kommentar av: ylva

skönt att höra att hon äntligen fått kommit ut på en riktig skogstur! Antar att hon visade även dig att det är detdär hon älskar? bara skita i formen och ha kul , det är vitan de <333

2011-04-26 @ 10:52:23
Blogg: http://ylvafalkestrom.blogg.se/
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback