Evita - 22 april 2011

Publicerat av Jennie Börs den 22 April 2011 kl. 22:16 i Ridpass - Evita
Idag stod det Påskhoppning på schemat! Hon var så söt så med turkosa påskfjädrar i pannluggen och svansen. ;) Johanna hoppade 70cm med henne, framridning på utebanan. Jag såg inte så jättemycket av den, men hon hade tydligen varit lite seg sa hon. Tävlingen hölls innomhus. Felfri i grunden, bra runda men underlaget släppte lite någongång. Innan omhoppningen var Johanna tvungen att ta en vattenpaus, haha! Men sen red de igen, och det slutade med en första plats i 70cm! Minns inte riktigt vad de fick för tid men .. Evita blev lite taggad när det var dax för ärovarv, så det fick bli i trav. ;)


Racerponny!







Ylva, Evitas riktiga matte, efteranmälde sig till 90cm på henne. Grunden flöt på bra, underlaget släppte lite för för henne också på något ställe. (Kan tillägga att det gjorde det för ALLA som red på lite mer, det är minimalt med underlag nere vid läktaren. Jag stod och var livrädd nere i hörnet!) Sen i omhoppningen gick ettan och tvåan bra, men efter tvåan där jag inte sett att det släppt för någon annan släpper underlaget och de går omkull. Men som tur var så gick det bra för dem båda två!





Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback