Evita - 2 april 2011

Publicerat av Jennie Börs den 02 April 2011 kl. 20:07 i Ridpass - Evita
Tränade dressyr med henne för Pernilla på morgonen. Det gick riktigt bra! Istället för att bara jobba på att få henne att röra sig ärligt framåt och söka sig neråt fick jag börja samla och plocka ihop henne lite, superskoj! Men man får rida, ingenting gratis här inte. Först joggade vi igång lite, men jag skulle inte låta henne rinna iväg för mycket utan möta upp och be henne ta kortare steg. I galoppen rullade vi mest på, hon skulle bara gå framåt och vara balanserad iprincip. Sedan fick vi jobba på "lilla fyrkanten" i skritt, flytta ett steg i bakdelsvändning vid varje block. Verkligen en nyttig övning, Evita visste inte riktigt alls vart hon skulle ta vägen. Sist red vi lite bogen in, kanonfin var hon! Även om hon dör lite, men huvudsaken är att hon gör lätt. Och det går framåt, hon blir bättre och bättre. Förut tvärstannade hon så fort man red in i bogen in.

När hon väl var på plats kändes det väldigt tydligt, hon suger verkligen tag i bettet. En helt annan känsla jämfört med innan, då blir det lite mer åt det hängiga hållet, nu blev det ett ärligt stöd. Så vi har fått lite grejer att jobba på också, för att förbättra henne ännu mer. Finaste flickan! ♥

Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback