Evita - 19 april 2011

Publicerat av Jennie Börs den 19 April 2011 kl. 22:29 i Ridpass - Evita

Red henne på dagens dressyrlektion. Började med att flytta lite för skänkeln i skritt in mot mitten på ena långsidan och ut igen, de var extremt jobbigt enligt henne. Red sedan lite på volterna, öka och minska lite och sedan galopp åt båda varven. I traven blev hon finare och finare med tiden och i galoppen jobbade jag bara framåt och att hon ska runda sig runt innerskänkeln.

Sedan red vi öppna (men på Evita blir det bara bogen in), red så vi vände rätt upp varje gång vi kom till A så att vi hela tiden fick växla varv. I början var hon ganska stretig i båda varven i bogen in, men ju fler man gör desto bättre accepterar hon att hon faktiskt ska jobba. Och skillnad är det, första gången jag red bogen in tvärstannade hon och frågade vad i helvete vi gjorde för något.

När vi travade av fick vi rida innan för fyrkantsspåret och då var hon verkligen mycket jämnare jämfört med början. Hon kändes fin. :)


Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback