Evita - 12 april 2011

Publicerat av Jennie Börs den 12 April 2011 kl. 21:04 i Ridpass - Evita
Hoppade henne på dagens lektion. Först var hon vväldigt seg och nochalant, men tog ett spö och då kom farten igång. Travade fram och sedan travade vi en bomserie på hörnlinjen och efter den fattade vi galopp och låg ett varv på volten. Upprepade flera gånger och det gick bra. Sedan red vi slalom mellan block på en annan hörnlinje (i andra varvet) och fattade galopp när vi kom ut på spåret och in på volten. Lite stretigt och sådär i slalomen, hon är ju inte speciellt böjlig i sidorna när det gäller sånt där. Men överlag fick jag till riktigt klockrena fattningar i båda varven!

Sedan till övningen. Vi red in från ena långsidan och in i slalomen, vid A vände vi direkt in på nästa hörnlinje och över bomserien. Räta ut och hoppa ett kryss. La sedan på en oxer låg på en diagonal från F och sista gångerna la vi även till slalomen efter vi hoppar oxern. Det blev bättre och bättre för varje runda tycker jag. Hon lyssnade ganska bra och hoppar som vanligt snällt. Någon gång blev det ett ganska stort språng men det är bara att hålla i sig och följa med. Hon blev lite bonglig i slalomen när den låg som avslutningen, men det fungerade. Jag är nöjd med henne! :)

Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback