Bara för jag inte har något vettigare för mig

Publicerat av Jennie Börs den 06 April 2011 kl. 16:36 i Allt & inget
Brukar du vara nervös när du ska tävla?
Jodå, lite lagom måttligt sådär som man ska vara

Rider du hoppning eller dressyr eller fälttävlan?
Dressyr

Har du hästarna hemma eller inakorderade?
Inakoderade

Var brukar du köpa din ridsaker?
Det mesta kommer nog från Aubiose, men brukar oftast få med mig någonting när jag är på någon form av ridsportbutik ..

Vilket är ditt favorit märke när det gäller utrustning?
Jag har inget speciellt, jag köper det som är snyggt. Lyx eller budget, det spelar ingen roll men jag vill helst att det ska ha någon typ av kvalité. 

Vad hette din första häst, eller sköthäst?
Smedens Baccarat, första sköthästen

Hur högt har du hoppat?
Typ 80 cm

Vad hette den första hästen / ponnyn som du trillade av?
Blacky

Vad hette den första egna hästen / ponnyn?
Miro

Hur gammal var du når du satt till häst första gången?
Ingen aning

Havre eller färdigfoder?
Är färdigfoder typ krafft? I så fall tycker jag havre, det är bättre för hästen

Har du radio i stallet?
Ja, det finns en i stora stallet

Om egen häst bor den i lösdrift eller stall?
Stall

Vad är det för färg på stallet?
Grå betong och rött trä

När red du barbacka senast?
I januari tror jag

Har du fött upp någon egen häst?
Nepp

Brunt eller svart läder?
Det beror lite på vilken färg det är på hästen. Men tycker nog svart är snyggast, det ser dyrare och mer exklusivt ut.

Bling eller retro?
Blingbling såklart!

Vad är finast? Välansat eller vildvuxet?
Välansat

Föredrar du ridstövlar eller skor och shortchaps?
Ridstövlar är klart skönast!

Vad är din hästs smeknamn?
Miro - Miio, killen, pluppen, älskling, fjanton osv
Evita - Viitan, Vitus, tjejen osv

Har du vunnit någon tävling? Vilken gren?
Det jag vunnit är KM, en gång i hoppning och två i dressyr

Har du ridit med pessoabett någon gång?
En gång

Rider du med kudde?
Kudde?

Har du en utprovad sadel?
Hoppsadeln till Miro är utprovad och passar honom, men inte mig så vi letar efter ny. Dressyrsadeln är kollad och omstoppad så att den passar. Evitas är kollad men ligger inte 100, ska kolla igen på fredag

Vad har du för transporter?
En Boj som jag inte kan namnet på, den är i alla fall vit med gröna ränder och med boogi, sadelkammare och garderob.

Favoritfärg på häst?
Mörka hästar, svart, mörkbrun och mörkfux

Vilket är ditt bästa fynd och vad kostade det?
Miro måste nog vara det bästa fyndet, men vad han kostade får ni gissa själva 

Tror du på myten att fuxar har skarpare temperament?
Njaa, det är nog olika från fux till fux.

Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback