Stalltjänst

Publicerat av Jennie Börs den 31 December 2010 kl. 16:29 i Vardag

Det hela började bra med att jag lyckats ställt klockan 10min senare än jag trott, helt plötsligt hade jag 10min mindre tid på mig! Men jag var uppe till stallet precis 9 i alla fall. Vi började med att släppa ut hästarna. Det gick bra att släppa ihop Evita med de andra, vi släppte först henne och Francy och de sprang runt lite bara. Sedan hämtade vi Gerda och i samma veva tog vi med Miro ut, Ecita och Francy började springa och Miro hängde glatt på. Vi väntade med att släppa in Gerda tills det lugnat sig. Synd att jag inte hade kameran med, fy tusan  så snygg Miro tyckte han var! Bralla runt som en tok och trycker ihop nacken och sen tror han att han är västa hingsten, haha. Både han, Evita och Francy sprang runt och blåste upp sig, ganska sött.

När det lugnat sig fick Gerda komma in, de sprang mest runt i ett led med Evita först, Gerda efter och sist Francy. Gerda kickade lite mot EVita och sådär men när Gerda blev trött stannade det av. De hälsade på varandra och sedan var det färdigt. När vi till sist släppte ut Mary var det knappt någon som såg att hon kom. Men det fungerade bra, Evita blir lite utanför dock. Till och med Mary surar mot henne!

Sedan har det rullat på med stalltjänsten, red Evita direkt efter den. Idag blir det inte mycket data, men några inlägg blir det i alla fall!


Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback