Evita - 31 december 2010

Publicerat av Jennie Börs den 31 December 2010 kl. 16:50 i Ridpass - Evita

Red lite dressyr i ridhuset. Mamma hade gjort i ordning henne så det var bara att sitta upp direkt efter stalltjänsten. Hade tagit på martingalen utifall huvudet skulle vara mer högt än lågt, men den behövdes inte. Hittade henne mer och mer hela tiden i traven och till och från kändes hon riktigt fin. I vänstervarvet låser hon gärna fast sig i vänstersidan, det är bara att igronera och vänta ut henne tills hon släpper igen. I galoppen ville hon mest bara springa på, och så fort man satt någon press på henne skulle hon bryta av. Så jobbade bara på att hitta en lugnt tempo och en lugn rytm. Men jag är nöjd över henne, det är bara att jobba på!


Bara för att den här bilden blev hyfsat tydlig .. :)


Varför lutar jag mig framåt? INTE BRA!


Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback